Endringen vil styrke tjenestene og sikre en enda mer effektiv drift i fremtiden, skriver Optimera i sitt nyhetsbrev:

Hva skjer?

Optimera oppgraderer sittt nåværende ERP-system til en skybasert løsning. Dette vil gi bedre tilgjengelighet, høyere ytelse og økt sikkerhet fremover.

Hva betyr dette for deg som kunde?

Overgangen innebærer noen mindre endringer:

  • Nytt kundenummer
    Alle eksisterende data, som prosjektnumre, kundeavtaler og annen viktig informasjon, forblir uendret. Det blir ingen endringer i eksisterende avtaler eller pågående prosjekter.
  • Nytt betalernummer
    Deres organisasjonsnummer blir satt opp som betalernummer. Dersom det er et annet selskap som er fakturamottaker for ditt firma, er det det selskapets organisasjonsnummer som blir satt som betalernummer.
  • Nye artikkelnumre
    Alle varer vi leverer, vil få nye artikkelnumre. (NOBB-numre er som før)
  • Ny ordrenummerserie
    Alle åpne ordre og restordre fra 2024 vil bli lagt inn på nytt med nye ordrenumre. Disse knyttes opp mot eksisterende prosjekter, leveringsadresser og kontaktpersoner i ditt selskap, med samme mengder og verdier som før.
Når skjer dette?

Oppgraderingen finner sted ved nyttår, og det nye systemet vil være i drift fra 2. januar 2025.

Hva må du gjøre?

Du trenger ikke å foreta deg noe. Optimera sørger for at overgangen skjer så smidig som mulig og vil informere deg fortløpende dersom det skulle være noe viktig du trenger å vite. Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon, kan du kontakte din kundekontakt.
Optimera setter stor pris på samarbeidet og ser frem til en enda mer effektiv samhandling i fremtiden. Deres nasjonale kundeservice kan treffes på telefon 23031510

Endringen gjelder kun for egeneide varehus og logistikk.

På NESOs medlemsnett kan du lese om NESOs avtale med Optimera, som nylig ble reforhandlet og enda bedre for våre medlemmer.