Scandic Havet
NESO-dag Bodø: Juridisk kurs
nov
Kurs
Reklamasjon og mangelsansvar i nærings- og forbrukerentrepriser
Under og etter overtakelsen av entreprenørens arbeider oppstår det tidvis spørsmål om leveransen er i henhold til det partene har avtalt. Ikke sjelden påstår oppdragsgiver at det er grunnlag for å holde tilbake vederlag og krever samtidig at entreprenøren skal gjøre utbedringsarbeider. Slike krav er ikke alltid rettmessige.
Tema som vil bli gjennomgått på kurset er:
- Når foreligger det en «mangel» ved utførte entreprisearbeider?
- Hvilke krav kan kunden/oppdragsgiveren fremme mot entreprenøren?
- Hvilke regler og frister gjelder for fremsettelse av slike krav?
- Hvilket ansvar har entreprenøren?
- Hvordan skal slike krav håndteres og evt. løses i praksis?
Hvem passer kurset for:
Kurset er tilpasset entreprenører, og vil være nyttig både for prosjektleder, den/de som har kontakten med kunden og de som utfører arbeidet på byggeplass.
Pris
Ikke medlem kr.2.600,- (inkl mva)
Medlem kr. 2.000,- (inkl mva).
Tidspunkt:
Kl.09-11:30